Странице
▼
среда, октобар 19
COREL DRAW - DA LI STE ZNALI
CMYK Cyan, Magenta, Yellow, Key Black) je model deflnisanja boja. Režimi su načini rada (u Photoshopu) s bojama koji su zasnovani na modelima. Razlika između modela i režima je jednostavna.HSB je jedini model kome nije pridružen odgovarajući režim. Za modele CMYK i RGB u Photoshopu postoje odgovarajući režimi rada. Postoje i režimi za rad u crno-bijeloj tehnici, u sivim nijansama i sa ograničenim brojem boja.
CMYK
Kao što je ranije rečeno, režim CMYK treba da koristite samo ako pripremate sliku za štampu. Ako prevedete sliku u režim CMYK neposredno prije štampe i uzmete u obzir upozorenja o gami, moći ćete da provjerite da li će vaša lijepa, žuta banana ili cvet u štampi ispasti blatnjavo braon, a jarkoplavo nebo - ljubičasto.
Gama je opseg boja koje mogu da se odštampaju kombinovanjem četiri štamparske boje - cijana, magente, žute i crne (CMYK). Neke boje su izvan game (engl. out of gamuf) i ne mogu vijerno da se odštampaju. Vrlo jarke boje, posebno narandžaste i zelene, često su izvan game pa dobijate upozorenje o gami (engl. gamut warning) kada prevodite sliku iz režima RGB u CMYK. Upozorenje o gami pojavljuje se na paleti Color, u obliku žutog trougla sa znakom uzvika.
Boja je važna
Ljudsko oko je veoma osjetljivo čak i na najmanje varijacije boje. Zamislite na trenutak nešto poznato - konzervu koka-kole. Kladim se da biste, kada bi vam neko pokazao dva uzorka crvene boje, bez mnogo oklijevanja izabrali pravu crvenu i razlikovali je od, na primer, crvene koja se koristi na naslovnoj strani časopisa Time. Kad biste vidjeli konzerve koka-kole čija se boja malo razlikuje od uobičajene, vjerovatno biste mislili da im je istekao rok trajanja ili da su lažne. Većina ljudi je potpuno svjesna i vrlo malih promjena boje. Zbog toga je boja veoma važna pri reklamiranju proizvoda.
... da ovaj prvi kvadrat predstavlja ove cetiri boje (CMYK-skraceno) koje se koriste u pripremi za stampu. Mesanjem tih boja dobijamo sve ostale boje. Jedan prelaz jedna boja. Sto znaci da ima cetiri prelaza boje. Drugi kvadrat, je takodje prikaz ovih boja, deluje da tu ima mnogo boja, ali u stvari, tu ima samo dve boje. To sam htela da prikazem. Koriscenjem dve boje, miksovanjem te dve boje i koriscenjem razlicitih procenata u miksovanju (od 0-100%) dobijamo mnogo nijansi (verujem da se i zna tacan broj kombinacija, ali ja trenutno to ne znam). To je to. Ako otvarate neki salon lepote, pekaru, radionicu, bilo sta..i znaci vam svaki dinar, vi lepo trazite da vam na vasim vizit kartama, flayerima, kesicama...odrade dizajn u dve boje, pa cak i u jednoj (koristeci njene procente od 0-100%) i vama to pojeftinjuje stvari jer imate dva prelaza boje u stampi ili jedan. Dosta ljudi to ne zna pa se odmah odlucuje za cetiri boje (pun kolor), a recimo dizajn ne cini color fotografija vec razna slova, oblici i sl. i odlican efekat se moze postici i sa nijansiranjem (koriscenjem procenata boje). Nadam se da sam bila jasna..ako nisam, tu sam.
... i fotografija se moze odraditi u jednoj boji sve zavisi kako ta fotografija izgleda kada je pretvorite u jednu boju, da li vam se to dopada kako izgleda. Pretezno se koristi Photoshop za takve "akcije" kao jedan od najvaznijih i najprofesionalnihih programa, ali tu je i moj ljubljeni Corel Draw uz pomoc koga mozete odraditi mnogo toga u nijansiranju jednostavnih vektorskih oblika. Mada, prica se odavno da Corel "ne izbacuje" bas boje u separaciji boja tj. pripremi za stampu kako treba. Ali ovde ne pricamo o strogo profesionalnoj pripremi nekog kataloga ...
Нема коментара:
Постави коментар
Lovely comments