Странице

четвртак, јун 7

DIY PIXEL T-SHIRT





DA LI U STVARI ZNATE STA SU PIXELI ILI STE SAMO CULI ZA NJIH?
Piksel (engl. pixel skraćeno px, skraćeno od picture element, deo slike) je u rasterskoj grafici najmanji deo digitalne slike kojem se mogu dati boja i druge osobine, ili koji se može obrađivati.
Piksel
je takođe najmanja adresibilna tačka koju monitor može da predstavi. Kod monitora sa katodnom cevi jedan piksel čine tri jako bliske tačke redom crvene, zelene i plave boje (RGB). Menjanjem intenziteta boje svake od ove tri tačke menja se ukupna boja celog piksela. Kod TFT ili LCD ekrana pikseli su unapred čvrsto definisani kao mali kvadrati ili pravougaonici. Svaki od njih je podeljen na još tri površine koje se zovu subpikseli i takođe su crvene, zelene, odnosno plave boje. (WIKIPEDIA)
.
.
Sto je bolja rezolucija to su pixeli sitniji (zato cesto na internetu vidite slike lose rezolucije tj. vidite krupnije kockice, a to je samo iz razloga sto su svedene na manju rezoluciju tj. rezoluciju za web da bi se brze otvarale, jer u suprotnom ko zna gde biste vi vec otisli dok cekate da vam se kvalitetna slika otvori). Niko nema strpljenja. Dok se u stampi koristi kvalitetna rezolucija (veca pixelaza).
Pixeli se obradjuju u Photoshopu (kao sto je gore pomenuto to je rasterska grafika, dok moj
omiljeni, mnogo puta pomenuti i obozavani CorelDraw koristi tj. obradjuje  vektorsku grafiku
 tj. ja kazem da kod vektora nema lazi nema prevare-to sto vidite to je to). Zato ga volim.
Kod slika tj. rasterske grafike uvek moze nesto da vas prevari, ako nista ono vas ekran
tj. boje na njemu ne moraju izgledati isto kao prilikom stampe.
.
.
Vektorska grafika ili geometijsko oblikovanje (eng. Vector graphics, geometric modeling) je način prikazivanja slike pomoću geometrijskih oblika kao što su tačke, linije, krive i poligoni, a koji su temeljeni na matematičkim jednačinama. U principu, vektorski oblici se mnogo lakše pamte nego zahtjevne rasterske (bitmap) slike. Skoro svi današnji računarski grafički prikazi prevode vektorsku sliku u rasterski format. Rasterska slika je pohranjena u memoriju i sadrži podatke za svaki pojedinačni piksel neke slike. Pojam vektorska grafika je većinom koristen u kontekstu dvo-dimenzionalne računarske grafike. Skoro svako 3D prikazivanje je izvršeno pomoću 4D vektorske tehnike (pomoću tačaka, linija i poligona). (WIKIPEDIA)
.
.
Treba imati iskustva i oko da svedete boje sa ekrana da budu identicne (ili najslicnije) onome
sto zelite da odstampate. Za tu svrhu, kada je nesto bas bitno da bude odredjene boje, koristi se Pantone Truematch paletta boja. To je (ne smejte se) knjizica kao sto vam pokazu kada kupujete boje za zidove na kojima je puno nijansi pa ih oni miksiraju. Tako i dizajneri koriste tu paletu
za odredjivanje neke boje ne uzimajuci mnogo u obzir prikaz na ekranu vec se vode tom
paletom boja i procentima boja koji su prikazani na njoj. U stampi se koristi (offset)
CMYK tj. cetiri boje cyan, magenta, yellow and black. CMYK je i okosnica kolor stampe.
Dakle, svaka od tih boja mesanjem daje neku boju i koriste se procenti od 1-100%.
I to je merilo kako ce nesto ispasti u stampi. Uglavnom. Mada su stampari teski
ljudi, iz iskustva znam (a vole i da kazu-Da, radim ono tvoje, bice sutra, ili, Daa, bice, bice,
danas uzimam tvoje u rad i sl.), a dizajner mora imati dogovor i koordinaciju sa stamparom.
Ne moze se bas svasta fantazirati ne vodeci racuna o procesu stampe. Izvin`te, ali
dizajner koji nije upoznat sa procesom stampe, za mene, nije dizajner. To ne vazi za web
dizajnere. Zato i spadaju u posebnu kategoriju. Njima nije potrebna stampa. Ja sam imala
srecu da sam radila u dizajn studiju pored koga je bila stamparija pa samim tim i
meni je bilo lakse da nesto sprovedem u delo, a i vidim kako se dalje proces odvija
(a bogami i udisem PVC boju po potrebi, isecem ruke na papir i ostale fizikalije
tipa bigovanje - imali smo masinicu koja biguje-pravi otisak na kesicama
za caj na pr. koje ce se na tom mestu lakse savijati posle bigovanja, cantragovanje
-redjate rucno listove prema numeraciji, pa posle to ide na koricenje...).
Otisla sam, mozda, malo predaleko (mada je ovo u stvari ukratko), ali smatram da treba
procitati. Steta je da neko ko hoce nesto sareno sto se moze izvesti sa dve boje (i njihovim mesanjem) plati sve cetiri boje, sto znaci cetiri prolaza kroz masinu.
 Mada, danas su kolor stampa i pun kolor mnogo jeftiniji (velika konkurencija) nego
u to vreme kada sam ja to radila. Ali nije lose imati u vidu. Tada su offset i sito
stampa bili zakon, a evo danas - digitalna stampa i sve moze, i slike sa web-a.

PANTONE COLOR TRUE MATCH PALETA

Dakle, zelela sam, odstampala sam. Hoce se, moze se (izvedeno od - Ima se, moze se).

IZABRALA SAM OVU SLICICU ZA STAMPU NA MAJICI
 PIXEL HEART




Uvek PINK!







Moramo ici u korak sa vremenom...Tako (i zato) se verovatno i pojavio ovaj print u modi. Sve je u pixelima. Haljine, majice, carape, ogrlice.. pa i namestaj. Ne bi nikako smetalo da imam nesto od tih "sitnokockastih" stvarcica. Cini mi se da je i modni kreator Matthew Williamson doprineo popularizaciji ovog printa. I uopste grafickih printova, o cemu ce posle research-a kojim se bavim i bavicu se, biti reci, a nadam se i tutorijala, u nekom od postova. Zato, ako imate (prazne) bele majice, suknje koje zelite da obradujete, spremite ih. Ja sam u krizi ako nemam bar jednu belu majicu za stampanje. Beli materijali, bele majice, belo platno sve me to izaziva da im dam zivot pokretom cetkice i nanosom neke boje.  
.
.
Kada sam ugledala ovu maramu u Peacocks-u nisam mnogo razmisljala
jer je to upravo bilo ono sto sam zamisljala.



11 коментара:

  1. Skroz mi se svidja ovaj graficki print, kao male kockice koje se spajaju u jedno.
    Slazem se da na svaki beli materijal treba da nanaesemo malo boje!!
    Ova pelerina mi se posebno svidja.
    E kada bi imala tako nesto!!

    ОдговориИзбриши
  2. Jako mi se sviđa majica a odličan mi je i namještaj!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala hvala, slazem se za namestaj! Zato sam ga i stavila. Bar na blogu da ga imam!

      Избриши
  3. Анониман8. јун 2012. 05:45

    Kako je dobra majica! u fazonu. Lepo si sve objasnila ali za neznalicu kao sto sam ja moram procitati bar jos dva puta ali hvala sto si svoje znanje podelila sa nama...Odlicna ideja

    ОдговориИзбриши
  4. Ja volim ovako kad mi je i fino i nešto naučim :).
    Tek sam se upustila u avanturu zvanu Photosphop, Corel mi zvuči stvarno odraslo ali ko zna. Učiš dok si živ.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E pa hvala, nadam se da sam malo razjasnila neke stvari. Veruj mi Photoshop je za ODRASLE, pa i Corel, sve zavisi sta koga zanima da bi se upustio u graficku avanturu, ali ja mislim da sam prosirila vidike sto se tice koriscenja kompjuterske grafike tj. da ne sluzi samo za stampu na papiru...mogu ja o tome do sutra..

      Избриши
  5. Hello! Тhіѕ post could nоt be ωгittеn any bеtter!
    Reaԁing through this pοst remindѕ mе of my prеvious
    room mаte! He alwaуs κеpt сhatting about thiѕ.
    I will forωarԁ thіs post tο hіm.
    Pгettу ѕuгe hе will havе а gоod rеad.
    Manу thanks for shаring!

    my webѕite: ipad repair

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман6. мај 2013. 08:34

    Dоеs your blоg hаνe a cοntact page?
    I'm having problems locating it but, I'ԁ like to shoot you an e-maіl.

    I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.

    Also visit my web-site :: iphone repair kl

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман20. мај 2013. 16:47

    I used to be аblе to find gooԁ adѵice from
    уour articles.

    my sitе :: Iphone Repair malaysia

    ОдговориИзбриши

Lovely comments